Fă ceea ce voiești să fie întreaga lege
Dragostea este legea, dragostea sub voință
Ordo Templi Orientis - România
unihexagram
Liber II – Mesajul Maestrului Therion

Liber II – Mesajul Maestrului Therion

Fă ceea ce voiești, aceasta este toată Legea.

Nu există altă lege în afară de Fă ceea ce voiești.

Cuvântul Legii este Θελημα.

Thelhma – Thelema – înseamnă Voință.

Cheia acestui Mesaj este însuși cuvântul Voință. Prima semnificație evidentă a acestei legi este confirmată de antiteză: “Cuvântul păcatului este Restricția“.

Iarăși: “nu ai nici un drept decât să îți faci voia. Fă asta, și nimeni nu va zice nu. Căci o voință pură, lipsită de scop, lipsită de pofta de rezultat, este perfectă în orice fel.

Luați acest lucru cu atenție; pare să implice o teorie conform căreia dacă fiecare bărbat și fiecare femeie și-ar face voința, Adevărata Voință, nu va exista nicio discordanță. ”Fiecare Bărbat și fiecare Femeie este o stea”, și fiecare stea se mișcă într-o cale stabilită fără interferențe. Există destul spațiu pentru toți; este doar dezordinea care creează confuzie.

Din aceste considerente trebuie să fie clar că ”Fă ceea ce voiești” nu înseamnă ”Fă ceea ce îți place”. Este apoteoza Libertății; dar este și cea mai strictă legătură posibilă. ”Fă ceea ce voiești” – iar apoi nu mai fă altceva. Nimeni să nu te abată de la această sarcină austeră și sfântă. Libertatea este absolută pentru a face voia ta; caută să faci orice altceva și imediat vor apărea obstacole. Orice act care nu este în cursul aceleiași orbite este neregulat, un obstacol. Nu trebuie să fie doi, ci unul.

Rețineți în plus că această voință nu este numai pură, adică unică, așa cum s-a explicat mai sus, ci și „neatribuită scopului”. Această frază ciudată trebuie să ne pună pe gânduri. Poate însemna că orice scop din voință îl va atenua; în mod clar, ”pofta de rezultat” este un lucru din care trebuie eliberat. Dar fraza poate fi interpretată și ca și cum ar fi citită “cu scop neatribuit” – adică cu energie neobosită. Concepția este, așadar, a unei mișcări eterne, infinită și neschimbătoare. Este Nirvana, dar dinamică în loc de statică, iar acest fapt ajunge la același lucru în final.

Sarcina evidentă a magului este să descopere care este voința sa cu adevărat, pentru ca el să o îndeplinească, și cel mai bine o poate realiza practicând Liber Thisharb (vezi Equinox I, VII, p.105) sau altele precum pot fi stabilite de la un timp la altul.

Acum ar trebui să fie foarte simplu pentru toată lumea a înțelege Mesajul Maestrului Therion.

Trebuie:

  1. Află care este Voința Ta;
  2. Fă aceea Voință cu:
    1. Concentrare,
    2. Detașare,
    3. Pace.

Atunci, și numai atunci, ești în armonie cu Mișcarea tuturor Lucrurilor, voia ta face parte din, și prin urmare, egală cu Voința lui Dumnezeu. Din moment ce voința nu este decât aspectul dinamic al sinelui, și din moment ce două persoane diferite nu pot avea voințe identice; dacă voia ta va fi voia lui Dumnezeu, Tu ești Acela.

Există un alt cuvânt care trebuie explicat. În altă parte este scris – cu siguranță pentru confortul nostru însemnat “Dragostea este legea, dragostea sub voință“.

Aceasta trebuie înțeles că, în timp ce Voința este Legea, natura acelei Voințe este Dragostea. Dar această Dragoste este așa ca și cum ar fi fost un produs secundar al Voinței respective; nu contrazice sau înlocuiește această Voință; și dacă ar apărea o contradicție aparentă în orice criză, Voința este cea care ne poate ghida corect. Iată că în Cartea Legii este multă Dragoste, dar nu există niciun cuvânt de sentimentalitate. Ura în sine este aproape ca Dragostea! Lupta cu siguranță este Dragoste! „Ca frații voi luptați!” Toate rasele bărbătești ale lumii înțeleg acest aspect. Dragostea din Liber Legis este întotdeauna îndrăzneață, virilă, chiar orgiastică. Există delicatețe, dar este delicatețea puterii. Puternică, groaznică și glorioasă cum este, totuși, nu este decât fanionul de pe lancea sacră a Voinței, inscripția damascată pe săbiile Călugărilor-Cavaleri ai Thelemei.

Dragostea este legea, dragostea sub voință!